-
Bu çıktı, Sakarya Üniversitesi koordinatörlüğü ve liderliğinde yürütülmüştür. Diğer tüm ortaklar eşit sorumludur.
E-öğrenme platformu, proje kapsamında geliştirilen eğitim modüllerinin dijital sunum lamalı olması sebebiyle önemli bir çıktıdır. Projenin özgünlüğü, yaygınlaştırılması ve sürdürülebilirlik noktalarında fayda sağlamaktadır. Çıktı 2’de açıklandığı üzere evsizler, evsiz aileleri ve evsizlerle çalışan meslek elemanlarına dönük geliştirilen toplam 24 eğitim modülü, proje web sitesinde yer alan e-öğrenme platformuna entegre edilmiştir. Entegrasyon sürecinde eğitim modüllerine dair video çekimleri gerçekleştirilmiş ve bu videolar yazılı ve görsel materyallerle desteklenerek web sitesine aktarılmıştır. Her bir içerin proje ortaklarının dilleri ve İngilizce olmak üzere toplamda 5 farklı dilde hazırlanmıştır. Proje web sitesine konuşlandırılan e-öğrenme platformu Sakarya Üniversitesi sanal altyapısı ile erişime açılmış, sınırsız süre kullanılabilecek yeterli alan oluşturulmuştur. Bu durum proje sonrasında da uzun yıllar erişime açık kalacak şekilde tasarlanmıştır. Böylece e-öğrenme platformunun süresiz şekilde yayında kalmasının önü açılmıştır. E-öğrenme platformunun kullanımı noktasında üyelik sistemi getirilmiştir. Üyelik sistemi ile evsiz, evsiz aile üyesi ve meslek elemanı statüsündeki katılımcıların kendilerini ilgilendiren eğitim ve içeriklere erişebilmesi sağlanmıştır. Kayıt aşaması sonrasında, katılımcıların eğitim öncesindeki beklentilerini analiz edebilmek üzere 5 soruluk bir ön test, eğitim sonunda aldığı eğitimden başarı durumunu teyit etmek amacıyla çoktan seçmeli sınavlar oluşturulmuştur. Her bir katılımcının kendi kategorisindeki eğitimlerin %80’ini başarıyla tamamlaması kaydıyla sertifika alma hakkına sahip olmuştur. Bundan sonra son test sorularını da tamamlayan katılımcılar sertifikalarını alma imkânına kavuşmuştur. Böylelikle evsizlere yönelik 4, evsiz ailelerine yönelik 1 ve meslek elemanlarına yönelik 1 olmak üzere toplam 6 adet sertifika alma fırsatı oluşturulmuştur. Proje öncesinde Türkiye’den 50, Avusturya, İtalya ve Macaristan’dan ise 20’şer olmak üzere toplam 110 katılımcının e-öğrenme platformuna üye olacağı taahhüt edilmesine rağmen taahhüt edilen sayının çok ötesinde bir sayıya ulaşılmış ve eğitimi alan birey sayısı anlık olarak artış göstermeye devam etmektedir.